Chokladhistorian

En sak som var riktigt roligt under resan var Chokladhistorian. Därför tänkte jag berätta för er så bra som möjligt, haha! 
 
Jag och Charlotte satt längst ut på Nyhamn och pratade. Det var sista dagen och vi hade åkt runt i Köpenhamn för att shoppa. Vi satt där med våra kassar och pratade om allt från himmel till jord och allt som hände i våra helt olika liv. Vi vänder oss om för det kommer två personer, en man och en kvinna, gående mot oss. Kvinnan börjar prata med Charlotte på danska och jag satt där och försökte se trevlig ut (även om jag inte förstår ett ord av vad de pratade om). Jag tänkte på hur fina påsar de hade (pås-älskare här ni vet!).
Sen säger Charlotte; "Oh she doesn't understand danish." Då kollade jag upp och log lite, heh!
Där kommer mannen in i bilden. "Oh but that's just great because we need an english person too".
Kvinnan; "So if you just write your name and that would be perfect." 
Charlotte skriver sitt namn på ett papper och ger lappen över till mig.
Kvinnan; "Did you understand any of what we said or should i take it in english?"
Jag; "Please do that." 
Mannen; "Well basically you should just explain what the word generousity means to you. Then we will film it and take a picture of you two holding this." Han tog fram en gigantisk chokladask. 
Jag berättade att jag förstod och styällde några fråger. Sen började de med Charlotte som snackade på danska och jag förstod ingenting. Alltså, jag hade ingen aning om vad hon hade sagt och om det jag funderade ut skulle vara rimligt överhuvudtaget... Good luck and trust your instincts, tänkte jag. Så jag började babbla på om att man ska göra saker för välgärenhet och itne tänka på pengar utan man ska hjälpa den jorden vi bor på..... osv osv...
De var jättetrevliga och sa att vi var riktigt duktiga och så tog det en bild med oss och choklade. De tog sina saker och började gå och lämnade asken. 
Jag; "Wait is this for us?!"
Kvinnan; "Yes"
Jag fick gigantisk ögon och förstod det inte; "Omg, thank you! Charlotte this is ours!!!"
Charlotte bara skrattade och tackade. Jag tackade och log som ett fån.
 
Vi hade fått 1kg praliner av Anthon Berg!! Bara utav att berätta lite om generousity, vilket jag inte gjorde bra alls... Charlotte sa att jag såg ut som en person som ville rädda världen och det enda som saknades var för mig att göra peace tecknet i slutet... oh fuck -.- Snacka om att skämma ut sig...! När vi hittar videon så ska vi skicka den till varandra och vi får väll se om jag lägger upp den här eller itne... hehe. Så nu mina vänner är det bara för er att komma hem till mig och äta choklad!!! Charlotte var underbar och gav mig hela asken även fast jag insisterade på att dela upp den, men hon gav sig inte jag skulle ha den, sa hon. Haha älskade Charlotte så fin hon är. 

Kommentarer
Postat av: Pauline

Åherre vad gott! Jag kommer över ;)

2012-08-15 @ 10:22:56
URL: http://paulinestenseth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback