Nu tackar vi vår underbara Pao

Tjillivippen bloggen!! Efter 3-4 underbara dagar i köpenhamn är jag nu hemma igen. Jag kom hem igår natt och var dödstrött efter en 5h lång tågresa. Dessutom har jag fått med mig någon jobbig förkylning på köpet men jag dricker mitt nya-danska-gröna-te som är helt fantastiskt och som har hälpt mig en bra bit till friskheten. Jag skulle även "sova hur länge jag ville" idag men varje gång jag intalar mig själv det så vaknar jag tidigt men är pigg ändå. Idag- 09.00. För att göra en lång historia kort så kan jag berätta lite vad som har hänt i mitt liv i danmark.
 
 
Första dagen var vi på zoo. Japp ni läste rätt, zoo! Jag var som ett barn på julafton och Charlotte bara skrattade hela tiden och vi hade jätteroligt. Jag har inte varit på zoo sen jag var på kolmården när jag var typ 8. Där finns det heller inte alls lika många och coola djur som i köpenhamns zoo. Vi såg allt från kängurus till isbjörna. Och jag som älskar apor blev som helt galen när de hade massor med sorter av de små akrobaterna. Jag älskade att vara där men samtidigt så började vi prata om hur djuren egentligen borde få vara fria. För när man verkligen såg från en annan sida så har dem det inte alls bra. Isbjörnarna t.ex. hade tre vita plastbitar i sin "pool" som skulle föreställa is och många av djuren hade ingenstans att kunna gå ifall de ville komma undan lite från alla människor. Men Charlotte sa också att om de skulle släppa ut t.ex. tigrarna i friheten nu så skulle de inte överleva för de har ingen aning om hur man jagar och skulle då svälta ihjäl.... Nu ska jag sluta mummla på om zoot!
 
 
Vi var också på köpenhamns tivoli!! Ett extremt fint tivoli. Det var så mycket mysigare än gröna lund. Det här tivolit hade kanske 10 karuseller och sen var det som en stor mysig park. Det fanns en stor sjö med skepp som var restauranger, en liten äng som man bara kunde ligga och ta det lugnt på, mysiga butiker så som en cup cake butik (oh ja ni kan ju förstå hur jag sprang runt där inne), mysiga caféer och mycket mycket mer. Det var ett tivoli som mer var till för att bara ta det lugnt och vara på än att det ska vara trångt med berg-och-dalbanor överallt. Om ni åker till köpenhamn så tycker jag verkligen att ni ska gå dit. 
 
 
Sen såklart så blev det ju en del shopping också! Det var Copenhagen fashionweek så det var proppat med människor. Det var riktigt kul och det fanns massor med rea och även nya saker till bra pris. Jag ska visa er lite av det jag har fått med mig hem så fort jag får ork till det. 
 
 
I allment så hade jag 3 underbara dagar med Charlotte. Vi pratade om allt och hon är en så underbar person som verkligen bryr sig om en. Hon lyssnar på en och vill en bara gott. Hon är så underbar för hon bryr sig absolut ingenting om vad folk tycker om henne. Hon ångrar ingenting för allt man gör är ju egentligen bara en själv och det är den man är, så om någon inte tycker att det är "bra", to bad for you, you can just pass by. Det är något som jag verkligen ser upp till i henne. Vi har nu kommit överrens om att det inte får ta så här lång tid innan vi ses igen och att vi måste ses igen innan jul.
 
 
Oj detta blev ett långt inlägg! Nu ska jag dricka mitt te och sakna köpenhamn medan jag kollar på PLL. Tack älskade Pao för att du har tagit hand om lilla bloggen medan jag varit på semester. Jag ska fixa ett inlägg med bilder från resan så att ni får lite roligare än bara massa tråkig text... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback