Saft med kolsyra

Igår var jag och mamma och storhandlade. Jag älskar att storhandla. Det är bara att plocka på sig lite allt möjligt och hur mycket onödigt som helst, hehe! Något som fångade min blick var denna franska saft. Allting stod på franska och jag, som är så extremt dålig på franska även fast jag har B, förstod absolut ingenting. Den fanns i flera smaker och den enda jag förstod var Citrus. Granade trodde jag var plommon men det var tydligen granat (logiskt). Jag la ner den i korgen och testade den när jag kom hem. Haha ja det var något nytt kan jag säga. Först visste jag inte om det var utspätt med vatten eller inte men så fort jag öppnade korken så fick jag mig en ny överraskning. Den var kolsyrad och det började ryka/bubbla en del. Jag vågade bara testa litegrann och det räckte väl för att avgära att den var extremt äcklig. Nu står den bara i fönstret och ser fin ut för ingen vill dricka den... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback