Hemmagjord müsli

Igår ställde jag mig och gjorde en egen müsli. Jag tog inspiration från två olika recept men hittade på det mesta själv. Imorse smakade jag det jag lagat och om jag ska vara helt ärlig så blev det skitbra! Smaken var söt men samtidigt fräsh. 
 
 
 
Ingredienser:
1 dl sesamfrön
1 dl linfrön
1/2 dl kokos
ca 1 dl solroskärnor
1/2 dl pumparön
ca 6 st hackade valnötter
ca 1 dl havregryn
1/2 dl flytande honung
1/2 dl rapsolja
ca 1 dl vatten
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader.
Glanda alla frön, havregrynet,  kokosen och valnötterna. 
Häll blandningen över en plåt och fördela jämt.
Blanda sedan noggrant honung, rapsolja och vatten i en skål. 
Häll vattenblandningen över den torra blandningen. 
Ställ in plåden i ugnen i ca 15 min.
Titta till den varje 3e min för att röra om, VIKTIGT ATT DET INTE BRÄNS vilket är lätt hänt. 
Lägg sedan müslin i en plasburk med lock! Klart!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback