England 2011

När jag satt och kollade igenom förra sommarens bilder och filmer och fick tårar i ögonen. Jag köpte even en liten anteckningsbok innan resan till England som jag hittar en drös med olika anteckningar i nu. Och min dagbok, jag vet inte vad jag skulle göra utan den nu. Åh så underbar sommaren var. Jag har aldrig haft en bättre tid i hela mitt liv. Det är helt galet. Resan till England käns nu som en dröm långt borta. Jag har lärt känna så många människor världen över. Jag drömde även en helt oväntad dröm om en kompis i Italien för några dagar sedan, vilket jag inte förstår varför. Jag fick sån nyttig erfarenhet och lärde mig 1000 nya saker. Vänner från Stockholm som jag fortfarande träffar rktigt ofta. De står mig så nära och jag har fått mina kompisar från innan att lära känna de. Charlotte och Sofie är bara två av alla de personer jag kommer fortsätta hålla kontakten med utanför Stockholm. England var helt magiskt. Jag är så glad över att jag tog insiativet och åkte ensam. Det var otroligt nyttigt och jag älskar att resa.

Jag saknar alla de jag aldrig kommer att träffa igen. Jag saknar de varma kvällarna på väg hem. Jag saknar den kvällen då jag spelade en helt främling framför en helt främling. Jag saknar alla morgonar med väskan på axeln och 'shark in the water' spelades i mina öron när jag gick vägen på main street till the pavillion. Jag saknar de äckliga mackorna. Jag saknar de trånga klassrummen. Jag saknar de underbara lektionerna med Jackie. Jag saknar att kunna gå i magtröja utan att få hela skolan att stirra. Jag saknar alla italienare. Jag saknar alla discon. Jag saknar alla snygga engelsmän och deras accent. Jag saknar ledarna. Jag saknar shoppingen som skedde varje dag. Jag saknar min husmamma. Jag saknar mina spanska och finska rumskamrater. Jag saknar när vi låg och pratade om allt och inget på vägkanten innan vi smög in på kvällen. Jag saknar att få se hur olika ungdommar verkligen är på olika delar av världen. Jag saknar sommaren i England 2011.




Kommentarer
Postat av: Pauline

åh mys. jag vill också tillbaka till förra sommaren

2012-06-07 @ 22:17:18
URL: http://paulinestenseth.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback